W miniony weekend na Stegnach odbyły się pierwsze testowe przejazdy tramwajowe. Wykonawca inwestycji Tramwajów Warszawskich uruchomił sieć trakcyjną w okolicach skrzyżowania ulic Sobieskiego i św. Bonifacego, co umożliwiło uruchomienie próbnych kursów. Do pętli tramwajowej dotarł zarówno tramwaj pomiarowy, jak i nowoczesne tramwaje liniowe, które wkrótce rozpoczną przewozy pasażerskie.
Trasa do Stegien ma długość około 800 metrów, na którą składa się 1800 metrów toru pojedynczego. W tym rejonie powstał również pełny węzeł rozjazdowy, a nowe torowisko jest umiejscowione w wydzielonym pasie drogowym. W niektórych miejscach zostało już pokryte roślinnością, co jest częścią planowanych działań na rzecz ochrony środowiska.
Kierowcy w rejonie nowej trasy mogą korzystać z jednego pasa ruchu oraz zaplanowanych zawrotek w dwóch lokalizacjach: w pobliżu ul. Batumi oraz przy pętli. Na zakończenie trasy powstała dwutorowa pętla tramwajowo-autobusowa, zlokalizowana w sąsiedztwie szkoły podstawowej oraz kościoła. Wzdłuż trasy posadzonych zostanie kilkadziesiąt drzew oraz kilka tysięcy krzewów, co podniesie estetykę oraz jakość przestrzeni miejskiej.
Choć trasa jest już przejezdna, prace budowlane będą kontynuowane w najbliższych tygodniach. Ponadto planowane są dalsze testy tramwajów. Nowa linia, numer 19, ma zacząć kursować latem, łącząc Stegny i Dolny Mokotów z Dworcem Centralnym. Cała inwestycja, jako kluczowy element rozwoju transportu publicznego w Warszawie, zyskała wsparcie finansowe z funduszy unijnych, z całkowitym kosztem wynoszącym ponad 2 miliardy złotych.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Nowa trasa tramwajowa do Stegien z jednostkowym przejazdem testowym
Zobacz Także