Warszawa wkrótce doczeka się nowej, czwartej linii metra, która ma być najdłuższą i w pełni automatyczną trasą w stolicy. W trakcie spotkania z dziennikarzami, prezydent Rafał Trzaskowski, w towarzystwie przedstawicieli Metra Warszawskiego, zaprezentował szczegóły projektu. Linia M4 połączy 9 dzielnic i zbuduje węzły przesiadkowe, a jej budowa ma rozpocząć się od Białołęki. Dzięki pełnej automatizacji, planowane pociągi będą kursowały bez maszynistów, co zwiększy komfort i bezpieczeństwo pasażerów.
Nowa linia metra M4 będzie miała ponad 26 km długości i będzie obsługiwała 23 stacje. Jej trasa przebiegać będzie od Białołęki do Wilanowa, co znacząco poprawi komunikację w stolicy. Projekt zakłada także powstanie kolejnych węzłów przesiadkowych, dzięki którym pasażerowie zyskają lepszy dostęp do innych środków transportu, co w dłuższej perspektywie przyczyni się do rozwoju lokalnej infrastruktury. Prezydent Trzaskowski zaznaczył, że budowa linii M4 jest częścią większego planu rozwoju sieci metra w Warszawie, która ma obejmować także linie M3 i M5 do roku 2050.
Jednym z kluczowych aspektów planowanej linii metra jest jej automatyzacja, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz efektywności transportu. Dzięki nowoczesnym systemom sterowania, które przejmą wszystkie funkcje maszynisty, podróżni mogą liczyć na szybszy i bardziej regularny rozkład jazdy. System nadzoru ma także minimalizować ryzyko błędów ludzkich, co jest szczególnie istotne w kontekście zagrożeń dla zdrowia pasażerów. Obecnie warunki związane z budową nowej linii metra są analizowane, a wkrótce rozpoczną się prace nad koncepcjami dotyczącymi istoty i wpływu inwestycji na środowisko oraz infrastrukturę.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Budowa nowej linii metra M4 w Warszawie: nowoczesność, automatyzacja i rozwój
Zobacz Także



