Szare ulice miast można zamienić w miejsca, które zachwycają różnorodnością barw. Jak to zrobić? Odpowiedź na to pytanie znają twórcy warszawskich murali. To dzięki nim przechadzając się po stolicy, możesz podziwiać wielkoformatowe grafiki przedstawiające bohaterów filmowych. Murale to forma reklamy i sposób na urozmaicenie miejskich przestrzeni.
Spis treści
Reklamowe murale w Warszawie, obok których trudno przejść obojętnie
Wielkoformatowe grafiki zdobiące ściany warszawskich budynków – centrów handlowych, stacji metra, muzeów, uczelni – od lat są stałym elementem miejskiej architektury. Spacerując i podróżując po stolicy samochodem, murale zobaczysz także na przystankach tramwajowych, mostach i wiaduktach. To, gdzie są umieszczane, zależy od kilku czynników: tematyki, charakteru kampanii reklamowej oraz grupy docelowej produktu lub usługi, którą promują. Co istotne, trudno nie zwrócić na nie uwagi, a to za sprawą dużej powierzchni, jaką zajmują, pomysłowych projektów i tworzeniu murali z troską o każdy detal. Istotne znaczenie ma również użycie materiałów zapewniających trwałość grafik bez względu na panujące w stolicy warunki atmosferyczne.
Pozytywny przekaz na muralach w Warszawie
Artyści zajmujący się tworzeniem murali wykonują grafiki w różnych częściach miast. W stolicy dzieła można podziwiać na wielu budynkach. Artystycznie pomalowane ściany są mile widziane nie tylko przez mieszkańców Warszawy, ale też turystów. Mury infrastruktury zdobione kolorowymi obrazami emanującymi pozytywną energią potrafią poprawić nastrój! Zwłaszcza jeśli są uzupełnione kodem QR, który je „ożywia”. Takie efektowne, ręcznie malowane reklamy i pomysłowe murale w Warszawie od Good Looking Studio są coraz popularniejsze.
Kolorowy mural w centrum Warszawy przyciąga uwagę przechodniów i energetyzuje
Murale na warszawskiej Pradze zachwycają dopracowanymi detalami
Centrum stolicy to nie jedyne miejsce, gdzie można podziwiać niesamowite murale w Warszawie. Pragę – znaną dzielnicę miasta – także dekorują imponujące zarówno wielkością, jak i oryginalnym designem murale. Co istotne, są to nie tylko obrazy reklamowe, ale również grafiki niekomercyjne. Przykładem takiej pracy jest Boombox, który został umieszczony na jednym z budynków przy ulicy Grochowskiej. Ten mural wyróżnia się różnorodnością kolorystyczną oraz nietypową i jednocześnie zabawną grafiką. Zdecydowanie dodaje on praskim ulicom charakteru.
Boombox na warszawskiej Pradze uatrakcyjnia krajobraz dzielnicy
Nowoczesne murale kinetyczne – nietypowa ozdoba stolicy
Warszawskie budynki dekorują nie tylko klasyczne wielkoformatowe grafiki, ale także modernistyczne murale kinetyczne. Przykład? Nowoczesna instalacja reklamowa powstała przy stacji metra Politechnika składająca się z paru tysięcy płytek, których siłą napędową jest natura, a ściślej mówiąc, podmuchy wiatru. To mural kinetyczny powstały z myślą o promocji jednego z seriali firmy Netflix – Królowa. Wspomniana akcja reklamowa przeprowadzana była w czerwcu i w lipcu 2022 roku.
Sztuka interaktywna w centrum miasta, czyli digital mural
Kolejną nowoczesną odsłoną murali jest wersja digital, którą poznasz po ekranach wyświetlających zmieniające się obrazy. Mogą pojawić się na nich także inne efekty wizualne i teksty, co sprawia, że łatwo dostosować je do potrzeb danej kampanii. I choć murale digital najczęściej mają charakter reklamowy, jednocześnie są miejskimi dziełami sztuki. Precyzyjnie wykonane zapewniają niezapomniane doznania wizualne – tak jak projekt House of Disney+ promujący rozbudowane portfolio popularnej platformy streamingowej.