Nowa kampania „Myśl Trzeźwo” uświadamia kierowców o skutkach spożycia alkoholu


W dniach od 30 grudnia 2024 r. do 15 stycznia 2025 r. Ma miejsce nowa akcja informacyjno-edukacyjna „Myśl Trzeźwo”, zorganizowana przez Biuro Ruchu Drogowego KGP oraz firmę Neptis S.A. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości kierowców na temat konsekwencji prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. W ramach działań promowane będą edukacyjne materiały oraz możliwość przeprowadzenia badań stanu trzeźwości.

Podczas trwania kampanii, organizatorzy akcji planują informowanie kierowców o ryzyku prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Kampania ma za zadanie uświadomić uczestników ruchu drogowego o odpowiedzialności karnej mogącej wynikać z takiego zachowania. Uczestnicy akcji będą zachęcani do przemyślenia sposobów bezpiecznego powrotu do domu po noworocznych i karnawałowych zabawach.

Warto podkreślić, że alkohol w organizmie może pozostawać przez długi czas, co utrudnia określenie, kiedy można siąść za kierownicę. Policja zachęca do korzystania z możliwości wykonania testu na obecność alkoholu w organizmie. Dodatkowo, w roku 2023 przeprowadzono przeszło 13 milionów badań trzeźwości kierowców, co podkreśla, jak ważne jest zachowanie ostrożności i unikanie prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. W ramach akcji „Myśl Trzeźwo” materiały edukacyjne udostępnione zostaną na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w aplikacji Yanosik, a kampania wspierana będzie przez emisję spotów w całym kraju.

Źródło: Policja Warszawa


Oceń: Nowa kampania „Myśl Trzeźwo” uświadamia kierowców o skutkach spożycia alkoholu

Średnia ocena:4.8 Liczba ocen:19


Zobacz Także